Wstęp: Rozwój nowych technologii w III Rzeszy
Wszystkie państwa na świecie usiłują wprowadzić do użytku najnowocześniejsze technologie by uzyskać z nich określone profity. Tak samo było w przypadku III Rzeszy. Gdy w roku 1933 do władzy jako kanclerz a następnie jako prezydent doszedł Adolf Hitler, naukowcy niemieccy otrzymali rozkaz tworzenia nowych rodzajów broni, jak również wynalazków mających na celu ułatwienie życia społeczeństwu, lub raczej ukazania temu społeczeństwu w najnowocześniejszy sposób sukcesów nazistów.
Najbardziej nieudane konstrukcje III Rzeszy
Ostatnie lata istnienia ,,1000 letniej Rzeszy” były niezwykle trudne dla gospodarki niszczonej przez alianckie naloty jak i również dla konstruktorów niemieckich, którym zaczęło brakować surowców. Z tych powodów na front trafiały często nieudane i nie sprawdzone konstrukcje. Oto krótka galeria najbardziej nieudanych pomysłów militarnych III Rzeszy.
Niemieckie lotnictwo w latach 1935-1945
Niemieckie lotnictwo wojskowe zadebiutowało gdy trwała I wojna światowa. Z chwilą zakończenia działań wojennych, w momencie podpisania traktatu wersalskiego Niemcy nie mogły mieć lotnictwa wojskowego. Oczywiście tak jak w przypadku broni pancernej i gazów bojowych nie mieli zamiaru stosować się do tego zakazu.
Niemieckie okręty podwodne w II wojnie światowej
Niemieckie okręty podwodne zadebiutowały już w momencie gdy wybuchła I wojna światowa. Powodowały one wówczas, znaczne straty wśród alianckich okrętów dostarczających zapasy żywności i broni. Gdy I wojna światowa zakończyła się Traktat Wersalski w roku 1919 zabronił Niemcom posiadania okrętów podwodnych. Niemcy jednak ominęli ten zakaz. Wykorzystywali przy tym firmy i porty holenderskie, szwedzkie i radzieckie. Gdy do władzy w Niemczech doszli naziści ruszyła masowa produkcja okrętów wojennych, zwłaszcza po odrzuceniu zakazów traktatu wersalskiego.
"Cudowne" dziecko nazistowskiej polityki społecznej- GARBUS
Dyktatury od czasu do czasu starają się zapewnić społeczeństwu dostęp do nowinek technicznych. Ma to na celu między innymi utrzymanie poparcia społeczeństwa. Naziści z Adolfem Hitlerem również poszli tą drogą. Samochody takie jak Mercedes-Benz, BMW, Stoewer- niezwykle ciekawy samochód produkowany w niemieckim Szczecinie, były po prostu za drogie. Tak powstał pomysł i prototyp samochodu, który miał zrobić międzynarodową karierę- Volkswagen- czyli samochód dla ludu. Prosty w konstrukcji, a przede wszystkim tani. Mógł go kupić każdy obywatel III Rzeszy, który zarabiał już około 1000 Reichsmarek. Ci dla których nawet ta kwota była duża dostali talony na samochody.
Gazy bojowe
Podczas I wojny światowej doszło do użycia gazów bojowych na wielką skalę.
Gdy umilkły działania wojenne, podpisano Traktat Wersalski gdzie w jednym z jego punktów był zakaz używania gazów bojowych. Żadne jednak państwo nie miało zamiaru tego zakazu respektować.
Niemcy powojenne, które musiały się również rozbroić jeśli chodzi o gazy bojowe, znalazły bardzo szybko sojusznika w swoich nowych planach zbrojeniowych. Był nim Związek Radziecki. Na poligonach gdzie obserwatorzy Ligi Narodów nie mieli dostępu Niemcy eksperymentowali z czołgami, samolotami oraz z gazami bojowymi.
Pierwsze stacje doświadczalne powstały już pod koniec roku 1923 w następujących miejscowościach: Tomsk, Lipieck, Kazań.
Rozwój czołgów w III Rzeszy
Niemcy po I wojnie światowej na mocy decyzji traktatu wersalskiego nie mogły posiadać czołgów. Politykom niemieckim udało się jednak ominąć ten zakaz. Znaleźli partnerów w Europie w postaci takich państw jak: ZSRR i Szwecja.
Tam niemieckie firmy zbrojeniowe działały w ukryciu korzystając z firm szwedzkich i radzieckich. Budowane czołgi były przedstawiane jak traktory.
W tym samym czasie w Niemczech Reichswera ćwiczyła ataki czołgowe dysponując atrapami z tektury napędzanymi rowerem, co jeszcze bardziej myliło obserwatorów Ligi Narodów.